Σε συνεργασία με την Πρωτοβουλία Προσώπων που Τραυλίζουν.
Βίντεο συνεντεύξεων προσώπων που μιλούν για τον τραυλισμό, τη ζωή τους και την εμπειρία των σχολικών τους χρόνων.
Οι περισσότεροι άνθρωποι που στην καθημερινότητά τους έχουν έρθει σε επικοινωνία με ένα πρόσωπο που τραυλίζει αντιλαμβάνονται τη λεκτική όψη της διαταραχής και υποψιάζονται την ψυχολογική.
Μέρος 1ο – Μιλάω στην τάξη
Ωστόσο, για ένα πρόσωπο που τραυλίζει η διαταραχή έχει και λειτουργικές, πρακτικές συνέπειες. Μπορεί για παράδειγμα να οδηγεί σε μειωμένη συμμετοχή σε δραστηριότητες, αποφυγή κοινωνικής συναναστροφής, χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο ή στην εργασία.
Μέρος 2ο – Οι συμμαθητές μου και εγώ
Ο τρόπος που το παιδί που τραυλίζει αντιλαμβάνεται την δυσκολία του, τα συναισθήματά του για την ομιλία και την επικοινωνία, καθορίζουν τον τρόπο αντίδρασής του και προσδιορίζουν τις επιλογές του, την καθημερινή του συμπεριφορά.
Μέρος 3ο – Αναζητώντας Υποστήριξη
Δουλεύοντας με παιδιά που τραυλίζουν, αγγίζουμε θεραπευτικά την λεκτική και συναισθηματική όψη της διαταραχής αλλά και τον τομέα των λειτουργικών συνεπειών του τραυλισμού.
Μέρος 4ο – Σχέση Ζωής
Μια δυσκολία χωρίς συνέπειες στην καθημερινότητα του παιδιού και ελεγχόμενη ως προς την ένταση και συχνότητα των λεκτικών και συναισθηματικών της συμπτωμάτων, είναι μια δυσκολία αδρανοποιημένη.
Μέρος 5ο – Δάσκαλέ μου κάτι να σου πω
Η μείωση των λειτουργικών συνεπειών στην ζωή, στην κοινωνικότητα και την καθημερινή επικοινωνία του παιδιού που τραυλίζει είναι σημαντικός στόχος θεραπείας.
Μέρος 6ο – Παιδί μου κάτι να σου πω
Σύμμαχοι στην επίτευξη αυτού του στόχου είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που αποτελούν τους «σημαντικούς άλλους» για το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον του παιδιού αντίστοιχα.
Μέρος 7ο – Λέξεις και Πλάσματα
Τα βίντεο συνεντεύξεων που δημιουργήσαμε με την συνεργασία της Πρωτοβουλίας Προσώπων που Τραυλίζουν έχουν ως στόχο να ενισχύσουν τη συμμαχία παιδιού – θεραπευτή – εκπαιδευτικού. Να δημιουργήσουν τη βάση για ένα δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των συμμάχων, να προσφέρει πληροφορίες, γνώσεις, προτάσεις χειρισμού. Να ενδυναμώσουν τον εκπαιδευτικό, να τον εξοπλίσουν με υλικό που μπορεί να συμβουλευτεί ή να χρησιμοποιήσει για το παιδί που τραυλίζει που έχει στην τάξη του.