Ειδική Διαγνωστική και Θεραπευτική Μονάδα “Σπύρος Δοξιάδης”
Τα τελευταία χρόνια μελετάται διεθνώς η χρήση τηλεπικοινωνιακών μέσων σύγχρονης τεχνολογίας για την πρόσβαση σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές. Η Ειδική Διαγνωστική και Θεραπευτική Μονάδα “Σπύρος Δοξιάδης”, στα πλαίσια του “ Προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης για παιδιά 0-3.11 ετών κατοίκων Κυκλάδων και 4ου Διαμερίσματος Αθηνών” ανέλαβε πιλοτικά θεραπείες παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές με χρήση τηλεδιάσκεψης (skype), χρηματοδοτουμενη από το Ίδρυμα Νιάρχος. Μετά τη λήξη του προγράμματος, στη Μονάδα Δοξιάδη εξακολουθούν να πραγματοποιούνται θεραπείες μέσω Skype σε παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες θεραπευτικές παρεμβάσεις στον τόπο διαμονής τους.
Στο παρόν εργαστήριο θα παρουσιαστεί η εμπειρία μας από τη χρήση αυτού του νέου μέσου στην πρώιμη παρέμβαση, τη λογοθεραπεία και την εργοθεραπεία. Θα παρουσιαστούν αναλυτικά παραδείγματα περιστατικών και θα συζητηθούν οι προσαρμογές που χρειάζεται να γίνουν τόσο στη θεραπεία, όσο και στο θεραπευτικό πλαίσιο, καθώς και συμπεράσματα σε σχέση με την ορθή πρακτική. Θα συζητηθούν αναλυτικά οι δυνατότητες που παρέχει το Skype αλλά και οι περιορισμοί στη χρήση του.
Αντωνία Δούλα
Η Αντωνία Δούλα αποφοίτησε από το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Rouen Γαλλίας. Είναι συνεργάτης της ΕΔΘΜ Σπύρος Δοξιάδης στο τμήμα της Πρώιμης Παρέμβασης. Συμμετείχε στο πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης που χρηματοδοτήθηκε από το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Φωτεινή Ζωγράφου
Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας του τμήματός Εργοθεραπείας
Εξειδικευμένη στην παιδιατρική εργοθεραπεία (βρέφη και παιδιά)
Senior Tutor NDT Bobath (νευροεξελεικτική αγωγή) με εκπαιδευτική δράση σε Ελλάδα και εξωτερικό
Επιστημονική συνεργάτης και μέλος της επιστημονικής επιτροπής της διαγνωστικής μονάδας για το παιδί ‘’Σπύρος Δοξιάδης’’ με αρμοδιότητες στην αξιολόγηση των παιδιών, τον συντονισμό του τμήματος εργοθεραπείας και εποπτεία των εργοθεραπευτών στην μονάδα
Παναγιώτα Σκουρογιάννη
Η Παναγιώτα Σκουρογιάννη αποφοίτησε από το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πανεπιστήμιο του Reading (ΜΑ in Language Pathology). Διετέλεσε μέλος και αργότερα συντονίστρια της ομάδας Έρευνας του Π.Σ.Λ. που εργάστηκε για τη δημιουργία του ΜέταΦΩΝ τεστ. Είναι συνεργάτης, υπεύθυνη του τμήματος Λογοθεραπείας και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής στη Δ.Θ.Μ «Σπύρος Δοξιάδης». Συμμετείχε στο πρόγραμμα πρωίμης παρέμβασης που χρηματοδοτήθηκε από το ‘Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Μαίρη Χαμάουι
H κα Mαίρη Χαμάουι,(B.A., M.A.) είναι παιδοψυχολόγος με γνώσεις και εμπειρία στην πρώιμη παρέμβαση . Είναι συνεργάτης, συνυπεύθυνη της ομάδας των θεραπευτών προσχολικής ηλικίας , και μέλος της επιστημονικής επιτροπής στην Δ.Θ.Μ. “Σπύρος Δοξιάδης”. Εργάζεται για να προάγει την σημασία της πρώιμης παρέμβασης και για την παροχή υπηρεσιών σε αυτόν τον τομέα . |